Nawet najlepszy na rynku produkt (lub usługa) nie sprzeda się, jeśli nie zostanie dobrze zareklamowany. Dlatego każda firma, niezależnie od branży, w jakiej działa, i charakteru prowadzonej przez siebie działalności, musi zainwestować w promocję marki – to pozwoli jej dotrzeć do potencjalnych klientów i zainteresować ich swoją ofertą. W tym celu można wykorzystać różne materiały reklamowe: wizytówki, etykiety, ulotki, foldery, plakaty, banery itp. Trzeba jednak pamiętać, że ich marketingowa skuteczność zależy od wielu czynników, przede wszystkim od tego, w jaki sposób zostaną zaprojektowane i wydrukowane.
Reklama wizualna musi przykuwać wzrok – tylko wtedy uda jej się przyciągnąć i zatrzymać uwagę odbiorcy. Projektując materiały reklamowe warto więc wykorzystać element zaskoczenia, np. oryginalny slogan lub nietypowe kolory. Jednocześnie należy zadbać o ich przyjemny dla oka design, ponieważ krzykliwe barwy, przesadnie fantazyjna czcionka czy zbyt ekstrawaganckie hasło reklamowe zwracają uwagę tylko na chwilę, potem zamiast zainteresowania wzbudzają raczej zniechęcenie.
Odbiorcy reklam cenią sobie estetykę – na tym trzeba się skupić. Jeśli zaś chodzi o informacje zawarte w reklamie, powinny być one krótkie, zwięzłe i treściwe, a także przedstawione w sposób ułatwiający ich zapamiętanie. Szczypta humoru też nie zaszkodzi – reklama, której uda się rozbawić odbiorcę, z miejsca zyskuje jego przychylność. Projektując materiały reklamowe warto ponadto wziąć pod uwagę ich specyfikę. Przykładowo banery reklamowe, jako że oglądane są zwykle z daleka i przez krótką chwilę, powinny składać się głównie z obrazów. Foldery reklamowe natomiast trafiają zazwyczaj do ręki potencjalnego klienta, powinno się więc w nich więcej miejsca poświęcić na treść.
Za wygląd materiałów reklamowych, a co za tym idzie, również ich skuteczność, odpowiada nie tylko projekt graficzny, ale też druk. O jego techniczne aspekty dba oczywiście drukarnia, jednak zleceniodawca musi zdecydować o takich aspektach jak dobór podłoża czy uszlachetnienia. Banery reklamowe mogą być drukowane na tkaninie, siatce winylowej albo płótnie powlekanym PCV – każde z tych podłoży cechuje inna faktura, różnią się one także między sobą pod względem trwałości. Najlepiej wybrać mocne, wytrzymałe i odporne na zmienne warunki atmosferyczne podłoże, które pozwoli reklamie jak najdłużej zachować oryginalną estetykę, trzeba się jednak liczyć z jego wysoką ceną.
Foldery reklamowe z kolei drukowane są na papierze, który sam w sobie jest bardzo delikatnym materiałem, jednak można podnieść jego trwałość wybierając właściwą gramaturę i stosując uszlachetnienie w postaci matowego lub błyszczącego laminatu. Do tego trzeba dobrać odpowiednią barwę, która pozwoli dobrze odwzorować kolory oryginalnego projektu. W razie potrzeby chętnie służymy radą w tym zakresie.