Regulamin

Niniejszy Regulamin został przygotowany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).

Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie, co zapewnia możliwość zapoznania się z jego treścią przed zawarciem umowy.

Studio Reklamy Avatar, Paweł Polakowski, Sergiusz Nowak.
05-090 Rybie, ul. Olszowa 2A, NIP: 534 20 79 303

§1. Definicje.

1. Drukarnia – spółka pod firmą: „Studio Reklamy Avatar, Paweł Polakowski, Sergiusz Nowak.
05-090 Rybie, ul. Olszowa 2A, NIP: 534 20 79 303

2. Strona- prowadzona przez, działającą pod adresem: http://www.avatar.pl, umożliwiająca za pomocą sieci Internet składanie zamówień na usługi poligraficzne, drukarskie, introligatorskie itp.

3. Dni robocze- wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

4. Czas realizacji zamówienia- czas, w którym Spółka przygotuje zamówienie i przekaże je przewoźnikowi realizującemu wybraną przez Klienta formę dostawy.

5. Czas dostawy- czas pomiędzy wydaniem przesyłki przewoźnikowi a doręczeniem przesyłki Klientowi.

6. Klient- przedsiębiorca, w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2004 Nr 173 poz. 1807 z późn. zm.), prowadzący działalność gospodarczą w zakresie marketingu, promocji, reklamy, druku i fotografii

7. Konto Klienta- baza zawierająca dane Klienta, historię zamówień, preferencje Klienta dotyczące wybranych funkcjonalności Platformy, dane dotyczące wpłat.

8. Kodeks cywilny- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2014 poz.121 z późn. zm.).

9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną- ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U 2013 poz. 1422 z późn. zm.).

10. Ustawa o ochronie danych osobowych- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1977 Nr 133 poz. 883 z późn. zm.).

§3. Przyjmowanie i realizacja zamówień.

1. Informacje o usługach stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Klient, składając drogą mailową, zamówienie, składa Spółce ofertę zawarcia umowy o dzieło.

2. Każda płatność zrealizowana przez Klienta – z wyjątkiem płatności realizowanej przy odbiorze zamówienia – stanowi do momentu wysłania potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, zaliczkę na poczet realizacji zamówienia.

3. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, zostanie wysłane na adres e-mail, stanowiąc oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej, niezwłocznie po zweryfikowaniu przez Drukarnię możliwości realizacji zamówienia.

4. W celu złożenia zamówienia, Klient zobowiązany jest dokonać:
a. wyboru zamawianych usług,
b. parametryzacji produktu,
c. wyboru nakładu produktu,
d. przesłanie pliku graficznego
e. akceptacji pliku graficznego
f. wyboru sposobu dostawy
g. ustalenie sposobu płatności
h. płatności: faktura pro-forma ( prosimy odesłać potwierdzenie przelewu aby przyśpieszyć realizację), przy odbiorze ( gotówka lub kartą), a w przypadku stałej współpracy faktura na przelew 7, 14 lub 21 dni.

5. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji obejmuje wszystkie istotne elementy zamówienia i następuje poprzez wysłanie do Klienta wiadomości e-mail, stanowiącej potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Z tą chwilą, uważa się umowę pomiędzy Drukarnią a Klientem za zawartą.

6. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Klienta w trakcie procesu składania zamówienia. Spowodowane tym błędy w druku nie stanowią podstawy do reklamacji lub innych roszczeń.

7. Drukarnia rozpoczyna realizację zamówienia, gdy:
a. Otrzyma i zaakceptuje pliki graficzne niezbędne do realizacji zamówienia oraz zaksięgowana zostanie płatność na rachunku bankowym Drukarni,
albo
b. Otrzyma i zaakceptuje pliki graficzne niezbędne do realizacji zamówienia, a Klient wybierze opcję zapłaty „za pobraniem” (przy wartości zamówienie nie przekraczającej 1000 PLN brutto)
c. Otrzyma i zaakceptuje pliki graficzne niezbędne do realizacji zamówienia, a Klient wybierze opcję zapłaty „faktura pro-forma” oraz zaksięgowana zostanie płatność na rachunku bankowym Drukarni.

8. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Drukarnia zawiadomi o tym Klienta, w terminie 2 dni od dnia otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, o którym mowa w § 3.5 Regulaminu. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail, wskazany przez Klienta. W przypadku zapłaty przez Klienta za zamówienie, o którym mowa w zdaniu powyżej, Drukarnia zwróci wpłacone pieniądze w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Klienta o braku możliwości realizacji zamówienia. Za datę zwrotu uważa się złożenie przez Drukarnię dyspozycji przelewu.

9. W przypadku braku możliwości realizacji części zamówienia, Drukarnia jest uprawniona do odstąpienia od tej części zamówienia, która nie może zostać zrealizowana. Oświadczenie o odstąpieniu Drukarni kieruje na adres e-mail Klienta, w terminie 4 dni od dnia otrzymania informacji o braku możliwości realizacji części zamówienia. W przypadku zapłaty przez Klienta za zamówienie, o którym mowa w zdaniu powyżej, Drukarnia zwróci część wpłaconych pieniędzy za niezrealizowane zamówienie.

10. W przypadku braku zapłaty przez Klienta w terminie 3 dni od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, o którym mowa w § 3.5 Regulaminu, Drukarnia anuluje złożone zamówienie, o czym Klient zostanie poinformowany, za pośrednictwem wiadomości e-mail. Niniejsze postanowienie nie znajduje zastosowania, gdy Klient wybierze formę płatności za pobraniem.

§4. Zmiany w zamówieniu. Wycofanie zamówienia.

1. Zmiana albo wycofanie zamówienia możliwe jest wyłącznie wtedy, gdy status zamówienia nie jest inny niż:
a. oczekiwanie na płatność,
b. w realizacji (gdy Klient nie przesłał plików graficznych).

2. W celu zmiany albo wycofania zamówienia, Klient powinien zawiadomić Drukarnię telefonicznie lub drogą mailową za potwierdzeniem przyjęcia wiadomości.

3. Klient, który opłacił wycofane zamówienie, najdalej w ciągu 14 dni od dnia wycofania zamówienia, otrzyma zwrot środków. Za datę zwrotu uważa się złożenie przez Drukarnię dyspozycji przelewu.

§5. Płatności i ceny.

1. Wszystkie ceny towarów :
a. podawane są w złotych polskich,
b. zawierają podatek VAT
c. zawierają koszt obsługi zamówienia
d. zawierają cenę usługi, wraz z ceną materiałów.
e. Cena produktu/usługi jest ceną EXW w rozumieniu INCOTERMS 2010

2. Płatność można zrealizować w następujący sposób, wybrany przez Klienta:
a. przelew internetowy,
b. karta płatnicza,
c. przelew na podstawie faktury pro-forma,
d. za pobraniem.

§6. Czas realizacji zamówienia. Dostawa.

1. Przy każdym towarze i usłudze podany jest przewidywany czas realizacji zamówienia. Jest to czas od złożenia zamówienia przez Klienta do przekazania zamówienia przewoźnikowi realizującemu dostawę lub do wysłania informacji o odbiorze osobistym w Drukarni. Uwzględniane są tylko Dni Robocze.

2. Przewidywany czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu z przyczyn, za które Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności np. nadzwyczajnych warunków atmosferycznych. W takiej sytuacji, Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku opóźnienia.

3. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku opóźnienia, spowodowanego przez Drukarnię albo przez podmioty, za których pomocą Drukarnia realizuje zamówienie, i którym realizację zamówienia powierza, wyrządzoną z winy nieumyślnej, np.: spowodowaną przerwą w dostawie energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych, awarią maszyn drukarskich.

4. W przypadkach, o których mowa w § 6.2-3 Regulaminu, Drukarnia o powstałym opóźnieniu poinformuje Klienta niezwłocznie po zaistnieniu przyczyny powodującej opóźnienie, w formie e-mailowej.

5. Czas dostawy, tj. czas pomiędzy wydaniem przesyłki przewoźnikowi a doręczeniem przesyłki Klientowi, w przypadku przesyłek w postaci paczek to okres 1 dnia roboczego natomiast dla przesyłek paletowych do 2 dni roboczych.

6. Termin doręczenia zamówienia, o którym mowa w § 6.5 Regulaminu został podany na podstawie danych udostępnionych przez przewoźników. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku opóźnienia w czasie dostawy, spowodowaną przez przewoźnika.

7. Zamówienie może być dostarczone, według wyboru Klienta:
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej,
b) w siedzibie Drukarni

8. Ze względu na rodzaj zamówienia, Drukarnia zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form dostawy, o czym Klient zostanie poinformowany e-mailem.

9. Zamówienie jest dostarczane na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.

10. Jeżeli Klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie zamówienia, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, w tym sporządzić stosowny protokół w obecności przedstawiciela przewoźnika.

11. Drukarnia nie odpowiada za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

12. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia zamówienia przechodzi na Klienta z chwilą wydania zamówienia Klientowi. Za wydanie zamówienia Klientowi uważa się także jego powierzenie przewoźnikowi, niezależnie od tego, czy przewoźnik został wskazany przez Drukarnię, czy przez Klienta.

§7. Reklamacje.

1. Warunkiem przyjęcia reklamacji jest dostarczenie reklamowanego zamówienia na adres Drukarni.

2. Termin zgłoszenia reklamacji wynosi 14 dni od daty przekazania zamówionego towaru.

3. Drukarnia rozpozna reklamację w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia przez Klienta.

4. Reklamacje przyjmowane są w Dni Robocze do godziny 15.00. Te, które wpłyną w danym dniu po tej godzinie, będą uznawane za złożone w kolejnym Dniu Roboczym.

5. W przypadku, gdy reklamacja okaże się uzasadniona, Klient w pierwszej kolejności może domagać się wymiany wadliwego zamówienia na wolne od wad albo usunięcia wady. Dopiero wtedy, gdy wymiana wadliwego zamówienia na wolne od wad albo usunięcie wady okaże się niemożliwe albo będzie wiązało się dla Drukarni z nadmiernymi kosztami, Klient będzie mógł domagać się obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.

6. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość zamówienia z wadą pozostaje do wartości zamówienia bez wady.

7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

8. W przypadku, gdy reklamacja okaże się nieuzasadniona, kosztami powstałymi z tytułu ponownej wysyłki do Klienta zostanie obciążony Klient.

9. Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszczalne są następujące odchylenia:
a. przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki: tolerancja do 2 mm,
b. przy falcowaniu i bigowaniu (odchylenie złamu od nominalnej linii jego usytuowania): tolerancja do 1 mm,
c. przy perforacji (odchylenie wykonanej perforacji od nominalnego miejsca jej usytuowania): do 1 mm,
d. przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: tolerancja do 0,2 mm,
e. różnice ilościowe i jakościowe zamówienia: nieprzekraczające + / – 5% zamówienia,
f. przy lakierowaniu UV wybiórczym – pasowanie rysunku i warstwy lakieru: tolerancja do 1 mm.
g. przy drukach wielkoformatowych lekkie pasmowanie, które nie przeszkadza w odbiorze grafiki z odległości powyżej 1 metra.

10. Studio Reklamy Avatar dokłada wszelkich starań, aby w jak największym stopniu wiernie odwzorować kolory zawarte w projektach dostarczonych przez Klienta. Ze względu na to, iż w procesie druku wykorzystywanych jest wiele maszyn drukujących, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu niektórych kolorów, to przy druku tego samego projektu na różnych maszynach mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne. Taka sytuacja może zaistnieć przy wznawianiu projektu do druku. Różnice te nie mogą być podstawą do reklamacji Produktów dostarczonych przez Spółkę.

§8. Dane osobowe.

1. Klient wyraża zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie Drukarni oraz na ich przetwarzanie dla celów założenia, aktywacji i administrowania Kontem Klienta, a także realizacji zamówień. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia założenie, aktywację i administrowanie Kontem Klienta, a także realizację zamówień. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych, a także za podanie danych osobowych, do których przetwarzania nie był uprawniony.

2. Administratorem danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., jest Studio Reklamy Avatar, Paweł Polakowski, Sergiusz Nowak.
05-090 Rybie, ul. Olszowa 2A, NIP: 534 20 79 303

3. Dane osobowe są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.

4. W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowych zgód, jego dane osobowe będą przetwarzane przez Drukarnię lub partnerów handlowych Drukarni, w celu informowania Klienta o nowych towarach, promocjach i usługach udostępnionych przez Drukarnię lub przez jej partnerów.

5. Klient ma prawo wglądu do danych osobowych, ich uzupełnienia, uaktualnienia i sprostowania, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania oraz żądania ich usunięcia.